Silmek İstediğinize Eminmisiniz ?

Eminseniz Lütfen Evet'e Basın.

Web Atölyesi

Web Sitesi Yaptırmak İstiyorum

Web Atölyesi olarak Dusseldorf bölgesine ,alanında başarılı kadromuz ile destek sağlamaktayız. İhtiyacınızı belirleyin sizlere yardımcı olalım.

Bir Web Tasarımı firmasına site yaptırmadan önce tasarımını yaptırmak istediğiniz Web Sitesinin tipini ve amacını belirlemelisiniz.

  • Kişisel Web Sitesine mi ihtiyacınız var?
  • Kurumsal firmasınız, üreticisiniz ve hizmetlerinizi, ürünlerinizi tanıtmak mı istiyorsunuz?
  • Ürünleriniz ve hizmetleriniz var ve bunları bir e-Ticaret sitesi üzerinden satmak mı istiyorsunuz?

Kişisel Web Sitesi istiyorsanız, tasarımınız size özgü olacak biçimde hazırlanmalıdır. Sizi yansıtacak özgün içeriklerin kullanıldığı bir tasarımla amacınıza uygun oluşturulacak kişisel siteniz sizi bir adım ileri taşıyacaktır.

Kişisel web sayfaları, şirket, kuruluş veya kuruma ait içerikten ziyade, kişisel içerik barındırmak üzere oluşturulan web sayfalarıdır. Kişisel web sayfaları bilgilendirme, akademik bilgi, eğlence veya ortak ilgi alanlarına sahip diğer insanlarla sosyal ağ oluşturmak için kullanılabilmektedir.  Kişisel becerilerinizi, deneyimlerinizi, kariyer pazarlaması ve özgeçmişinizi ekleyerek de kullanılabilir. Yazılarınızı paylaşabilir, resimlerinizi sergileyebilir veya hobilerinizden bahsetmek isteyebilirsiniz.  Akademik makale, etkinlik ve duyurularınızı paylaşabilirsiniz.
 

Kurumsal firma iseniz, sizin için hazırlanacak kurumsal Web Sitesi hedef kitlenizin sizi en iyi anlayabileceği, sektörünüzse uygun görseller ve içeriklerle tamamlanmış, kurumsal kimliğinizi ve hizmet gösterdiğiniz sektörü net biçimde ifade edecek bir kurumsal Web Sitesi olmalı, sektörünüze ait özellikleri içinde barındırmalı ve hedef kitlenizin isteklerine net biçimde cevap verecek bir kurumsal Web Sitesi tasarımı olmalıdır.

Örneğin; mimari model maketler üreten bir firmasınız ve işinizin sadece yurt içinde değil yurt dışında da etkili olmasını istiyor olabilirsiniz. Birden fazla dil kullanarak hizmet ve ürünlerinizi tanıtabilir, en iyisinin siz olduğunuzun bilinmesini sağlayabilirsiniz. Daha çok müşteri ile iletişime geçebilirsiniz.
 

E-Ticaret ile uğraşan bir firma iseniz, hazırlanacak olan E-ticaret sitesi hedef kitlenizin satın almaya teşvik edilmesi üzerine tasarlanmalıdır. Başarılı bir E-ticaret sitesi müşterilerine gerekli bilgiyi en kolay yoldan, en doğru biçimde iletebilen olmalıdır. Müşterinin tüm sorularına cevap veren ve kolayca satın alma işlemi gerçekleştirebileceği bir tasarıma sahip olandır. Siteniz ziyaretçisi sitenizden alışveriş yapmak istemeli ve bu alışverişten keyif almalıdır.

Bir E-ticaret sitesi daha karmaşıktır ve daha fazla deneyime sahip olduğunuzda üstesinden gelmek daha iyi olacaktır. Süreçleri bir Web Sitesine göre hassas ele alınmalıdır. Müşteri ürünü teslim aldığı zamandan sonra bile süren ticari bir akıştır.

Harika, hangi amaçla Web Sitesi yaptırmak istediğinize karar verdiniz artık sitemizi tasarlamaya, hayal kurmaya başlayabiliriz.

Sitenizin ismi ne olmalıdır?

Site isminiz sizin marka adınız olacaktır. Buna domain diyeceğiz. Bu isim ile tanınacaksınız. Bir anlamda şirket isminiz gibi düşünebilirsiniz. Ama internetteki isminiz olacak. Resmi şirket isminizden faklı olabilir.

Örneğin; Şirketinizin ismi Yasemin Tekstil Limited Şirketi olduğunu düşünelim, internetteki isminiz yasemintekstil.com olabileceği gibi giyimsanattir.com gibi bir isim de düşünebilirsiniz.

Domain uzantılarından seçim yapabilirsiniz. .com, .net, .org, veya .com.tr. internetteki soyadınız gibi düşünebilirsiniz.

Örneğin; .org uzantısı organizasyon, dernek veya vakıf iseniz tercih edebileceğiniz bir uzantıdır.

Domainin kullanılabilir olduğunu nasıl kontrol edebilirsiniz?

Buradan alan adı kısmına istediğiniz domain adını yazıp sorgusu yapabilirsiniz.  Boşta görünüyorsa onu kendinize saklayabilirsiniz.

Domainler ne kadar süre alınabilirler?

En az 1 yıl en fazla 10 yıl olacak şekilde bir domaini adınıza tescil ettirebilirsiniz. Dikkat etmeniz gereken önemli nokta domaini adınıza tescil ettirirken vereceğiniz mail adresinizin kullanılabilir ve uzun süre de kullanacağınız bir adres olarak belirlemenizdir. Alırken domaine doğru karar vermeniz önemli, iptal edilemez olduğu aklınızda kalsın.

Domainim vardı kaybettim? Eski domainimi nasıl geri alabilirim? Bunlar ve benzeri sorular ile karşılaşıyoruz. Bu konuda dilediğiniz zaman bize iletişim sayfamızdan ulaşıp ücretsiz destek alabilirsiniz.

Siteniz nerde yayınlanacak, Hosting Nedir?

Sitenizin yayınlanağı alan şeklinde düşünebiliriz. İş yeri kurduğunuzda kiraladığınız ofis, depo gibi düşünebilirsiniz. Siteniz internet üzerinde ve server adı verilen bir bilgisayarda saklanır.

Ofis veya depolarda olduğu gibi bir metre karesi var ve bu alan megabayt ölçü birimi ile ölçülür. Alan konusunda yazacak çok şey var ama şunu bilmek yeterli; güvenlir bir hosting firmasından alınmalıdır. Yıllık veya birkaç yıllık şeklinde ödenebilir. Ödeme yapılmazsa siteniz silinebilir ve kayba uğrayabilirsiniz.

Web Sitesi tasarlayan firmalar,  tekliflerinde genellikle domain ve hosting bedellerini ilk yıl için ücretsiz verirler.

Domain ve Hosting hizmetinin tarafınızdan alınması sitenizi yapacak firma için genellikle fark etmez. Bazı firmalar biz kendi hosting hizmetimizi sağlıyoruz diyebiliyorlar.

İnternette kullanacağınız isim kullanılabilir durumda ve hosting konusunda da karar verdiyseniz yolu yarıladınız demektir.

Web sitenizin görünüm ve içerik kısmına geçebiliriz.

Hazırlanan tasarım sizi, işinizi, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi yansıtacaktır. Site misafirlerinizin kolayca gezinebileceği, aradığını bulabileceği ve size ulaşmak isteyebileceği bir site hayal etmenizde fayda var. Gereksiz karmaşa, çok fazla renk ve düzensiz bir tasarımdan kaçınmalısınız. Ziyaretçi doğru yerde olduğunu bilmeli ve güven duymalıdır. Buradan sonraki aşamalarda size bu konuda bazı ipuçları vereceğim.

Diğer tasarımcılardan ilham alın.

Aynı iş üzerine çalıştığınız rakip firmaları veya iş ve alandan bağımsız olarak diğer web sitelerini inceleyip hayalinize yakın olanı belirlemeniz çalıştığınız Web Tasarım firmasının işini kolaylaştıracaktır. Burada çalıştığınız firma ile anlaşabilmeniz de oldukça önemli. Ne istediğinizi anlayabilen ve uygulayabilen bir firma tercih etmenizi öneririz.

Belirtmekte fayda var, birebir siteyi kopyalamayın. Kopyaladığınız sitenin hep gölgesinde kalabilirsiniz. Sitenizi özgünleştirecek noktalar belirleyin.

İlham kaynakları için internet dünyasının dışına bakın. Örneğin; televizyon reklamları, billboardlar ve kataloglar. Farklı tasarım türlerini araştırın, ürün tasarımları, sunum şekilleri veya yeni ürün lansmanları.

Sitenizin tasarımını basit ve sezgisel tutmaya çalışın.

Tasarımınızı basit ve sezgisel tutun. Yazılarınızın, ürün tanıtımlarınızın veya hizmet tanımlarınızın özgün olması oldukça önemlidir. Site içi gezinti menüleriniz kolay, amacına uygun olmalıdır.

Mantık, ziyaretçinize sitede kolaylıkla rehberlik etmelidir. Tasarladığımız site ile etkileşime girecek insanlardan bahsettiğimize göre UX (Kullanıcı Deneyimi) tanımlıyor oluruz. Elbette bu konu oldukça uzun ama basitçe ziyaretçinin sitenizde geçirdiği zamanda ona yaşattığınız tecrübe olarak düşünebilirsiniz. Basit bir deyişle, aradığını bulabilmeli ve güvenli site düşüncesi ile sizinle iletişime geçmeli.

Sitenizde CTA 'lar olsun. Nedir? Call to Action, eylem çağrısı. En basit eylem çağrısını “Sepete Ekle” olarak düşünebilirsiniz.

Kendi eylem çağrımı konuya örnek olarak tam burada kullanabilirim.
 

(Telefonum çalarsa işe yaramış demektir. Buradaki telefon linkine tıklayıp, beni arayan kişi sayısını bilmem mümkün mü? Elbette mümkün. Biraz gizem de kattıktan sonra tasarım konusundaki notlarıma devam edeyim.)

Ziyaretçi; sitenizi ziyaret ettiği ilk 5 saniye içerisinde aradığını bulabilmeli ve sitenizde vakit geçirmelidir. Bu süre, ziyaretçinizin sayfanızı biraz daha kontol etmek isteyip istemediğine, daha sonra gelip gelmeyeceğine karar vereceği kritik bir süre.

Siz de iyi biliyorsunuz ki aradığını bulamayan, ikna olmayan ziyaretçiniz sitenizden çıkabilir, bunu istemiyoruz.

Sitenizin açılma süresinin hızlı olmasının önemi de burada devreye giriyor. Yavaş açılan bir siteniz var ise o kritik ilk ziyareti başlamadan kaybedebilirsiniz.

Sitenizin görünümü, tasarımı ve dikkat edilmesi gereken birkaç ipucuna artık sahipsiniz.

Başlamadan önce içeriği hazırlayın. Siteniz hangi hizmetleri veya ürünleri içermelidir?

Sizin işinizi sizden daha iyi kimse bilemez. Ürününüzü veya hizmetinizi en iyi siz tanırsınız. Ürün ve hizmetlerinizde diğer firmalarda yapılmayan, bahsedilmeyen noktalar yakalarsanız fark yaratırsınız. Basit bir konu değil elbette ama sitenizde farkınızı vermeniz ve rakiplerinizden sıyrılarak ön plana çıkmanız gerekir. Bunu sitede verebilmeniz için en temel koşul ürün resimlerinizin kaliteli olması, ürün tanımı veya hizmetlerinizin anlatımının özgün bir şekilde, kendi cümleleriniz ile yapılması olabilir.

İnce bir çizgi var tabi; ürün veya hizmet hakkında sayfalarca yazı yazmaktan kaçınmalı ama gerekli bilgileri ziyaretçinize ulaştırmalısınız.

İpucu; ürün veya hizmet tanımınız çok uzun ise özet kısmı hazırlayıp ziyaretçinin detay merak etmesi durumunda devamını okuyabileceği bir sistem kullanabilir.

Bir ürün veya hizmetiniz için PDF dosyası hazırlayıp kısa makalenizin yanında paylaşabilirsiniz. Bu şekilde ziyaretçi bilgileri bilgisayarına indirebilir, başka bir zaman kalanını okuyabilir, detaylı bilgi için saklayabilir. Hazırlanan PDF belgesine logonuzu ve iletişim bilgilerinizi eklemeyi unutmayın.

Menü yapısı nasıl olmalıdır, menü neleri içermelidir?

Menü önemli bir nokta. Doğru organize edilmiş olmalıdır. Site ziyaretçilerinizin sitenizde kolayca gezinebilmesi ve aradığını bulabilmesi için doğru şekilde sıralanmış olmalı. Gereksiz menü isimlerinden kaçının ve menü içeriklerini gruplayın.

Örneğin;
Basından haberleriniz ve resimli makaleleriniz olduğunu varsayalım. Bunu Haberler şeklinde bir menü altına yerleştirip ilgili sayfa altında kategorize etmeniz iş görebilecek.

Web sitenizin kaç sayfadan oluşacağına karar vermelisiniz. Standart bir sitede hakkımızda, yapılan işler, ürünler ve iletişim gibi olmazsa olmaz sayfalar vardır. İhtiyaçlarınıza göre bu sayfalar; Blog, Galeri, Videolar, Hizmetlerimiz, Referanslarımız şeklinde çoğaltılabilir.

İhtiyaçlarınızı en iyi siz bilirsiniz. Web sitenizin kaç sayfadan oluşacağına ve sayfaların isimlerine karar verirseniz bu Web Tasarımcınızı biraz daha hızlandıracak, web siteniz daha hızlı hazırlanacaktır.

Hangi renk / renkler, hangi font / fontlar

Markanız ile uyumlu renk seçimi yapmanız önemli. Çok fazla renkten kaçının.

Web site tasarımlarında bir yol; önce siteyi siyah beyaz olarak bitirmek ve vurgulanması gereken yerlerde daha önce hazırlanan renk paletinden faydalanmak olabilir.

Renk seçiminiz konusunda faydalanabileceğiniz harika bir kaynak;
color.adobe.com/tr/explore

İster e-Ticaret Sitesi, ister kurumsal, isterse kişisel Web Sitesi olsun sitenizin tasarımında kullanılacak olan renklerin seçimi hedef kitleniz üzerinde olumlu etki yaratacak biçimde birbirlerine uygun olarak seçilmelidir. Başarısız seçilmiş ve birbiri ile uyumu olmayan renkler ziyaretçinize sizi doğru ifade etmeyebilir ve hatta siteden erken ayrılmasına sebep olabilir.

“Dünyanın en kötü siteleri” cümlesi ile internette arama yaparak neyi yapmamanız gerektiğini görebilirsiniz. Burada iyi veya kötü örneği resimlerle paylaşmak istemedik.

Site fontunuz;
Sitedeki başlıklar için bir font, metinler için başlık fontuna uyumlu bir font seçimi yaparak işinizi kolaylaştırabilirsiniz. Font eşleşmesi yani Font Pair diye adlandırılabilir. İki uyumlu eşleşmiş font siteniz için uygun olacaktır.

Font seçiminiz için Google fontları çok güzel bir kaynaktır. fonts.google.com

Web Sitesi Tasarımında Kullanılacak Görsellere Karar Verin.

Kişisel, kurumsal Web Sitesi, E-ticaret sitesi fark etmeksizin sitenizde kullanacağınız görseller Web Tasarımının vazgeçilmez parçası ve tamamlayıcısıdır. Doğru ve yerinde kullanılacak görseller web sitenizi zengin gösterecek ve ziyaretçilerinizin sitenizde gezinirken iyi vakit geçirmesini sağlayacaktır

Web Sitesinde kullanılacak görselleri nasıl seçerim?
• Size ait, sizin için çekilmiş görselleri kullanabilirsiniz.
• Lisanslı veya ücretsiz kullanılabilir görseller seçebilirsiniz. Lisanslı görsellerde kullanılacak resmin lisans ücretinin ödenmesi önemlidir.

Her zaman ilk tercihimiz, mümkünse kendi resim ve fotoğraflarınızı kullanarak sitenizi yaptırmanız yönündedir.

Hayalleriniz olmadan her yer size uzak. Hayalinizde artık bir Web Sitesi var ve nasıl yapıldığı konusunda da temel bilgilere sahipsiniz.

Yapmanız gereken bunları bir Word belgesinde toplamak ve fiyat araştırmasına başlamak. Hazırladığınız dokümanınızı bir tasarım firmasına iletirseniz nokta atış fiyatlar alabilirsiniz.
Yoğun iş yaşamınız içinde bu süreçler ile uğraşmak istemiyorsanız; profesyonel çalışan bir Web Tasarım firmasına ulaşmanız, iş alanınızı anlatıp tanımlamanız durumunda sizin üzerinizden bu yükü alır ve web sitenizi kullanıma hazır şekilde teslim edebilir.

Web Sitesinin maliyeti ne kadardır?

Web sitenizi ortalama 2.000 TL den başlayan fiyatlar ile yaptırabilirsiniz. Site maliyeti sizin isteklerinize, sitenizin amacına ve yazılımına bağlı olduğu için 30.000 TL belki daha fazla maliyetler ile karşılaşmanız mümkün. Her Web Sitesinin tasarımı özgün olduğundan teklifler alarak araştırmanızı yapabilirsiniz.

Bununla birlikte web sitenize hosting (sitenizin bulunduğu alan) ve domain (isim hakkı; sitenizin adı) için yıllık ödeme yapacağınızı da belirteyim. Tercihen birkaç yıllık peşin ödeme yapabilirsiniz. Bu ödeme yıllık 400 TL’den başlayabilir.

Web Sitesi teklifi alırken nelere dikkat edilmelidir?

Web Tasarımınız için teklif ve detaylarını mutlaka yazılı olarak isteyin.

Aldığınız teklifte nelerin yapılacağı açıkça belirtilmiş olmalıdır. Sitenizin yayına açılma tarihi ve hizmet süresi net belirtilmiş olmalıdır. Mümkünse bu bir sözleşmeye bağlanabilir olmalıdır.

Teklif aldığınız firmanın referanslarını inceleyin. Tasarım kabiliyetlerini görmenizi sağlayacaktır. Çalışmak istediğiniz firmanın daha önce yaptığı işlerden bir kaçını arayıp fikirlerini ve memnuniyetlerini sorabilirsiniz.

Ne istediğinizi, ne zaman istediğinizi Web Sitesi teklifi aldığınız firmaya her zaman yazılı olarak bildirin, cevabını da yazılı olarak isteyin. “Bu şekilde konuşmuştuk, siz bu şekilde istemiştiniz” gibi sohbetler size zaman kaybettirebilir.

Mutlaka yaptırdığınız işin faturasını alın ve ödemenizi yaparken ticari hesaplarına ödeme yapın. Dekont açıklamanıza havalenin ne için yapıldığı, hangi fatura için yapıldığı bilgisini işleyin.

İsim hakkınızın tarafınıza tescil edilmesini isteyin. Sitenizi kaybetmemek için önemli olan isim hakkıdır. Site ismininiz (domain) sizin yönetiminizde olmasını öneririz. Web siteleri yeniden yapılabilir, güncellenebilir ama isim hakkınızı kaybederseniz en başa dönebilirsiniz, bunu istemiyoruz.

Web Sitenizin yönetimini siz mi yapacaksınız?

Sitenizin bir Yönetim Panelinin olmasını öneririz. Bu şekilde yeni yazılar, resimler ve yeni ürün tanıtımları girebilirsiniz. Bir diğer yöntem ise anlaştığınız firmanın güncellemelerinizi yapması olacaktır. Bu durum genellikle kendi firmanızda bu iş için ayıracağınız iş gücü olmadığında tercih edilebilir. Yıllık anlaşma yaparak güncellemelerinizi onların yayınlaması için yapılacak güncellemeyi mail ile gönderebilirsiniz.

Yıllık ödeme maliyetleriniz azaltmak istiyorsanız önerimiz kendi web sitenizi güncellemeniz doğru olacaktır. Yönetim Paneli olan bir Web Sitesi talep edebilirsiniz.

Web sitenizin Yönetim Panelinizin olması, Web Tasarım maliyetini etkileyebilir.

Rakiplerinizin önünde kalmak istiyorsanız sitenizi güncel ve özgün tutmalısınız. Dünya çapında web'de 1,5 milyardan fazla Web Sitesi olduğu biliniyor. Kaynak

Yaklaşık rakamlarla İnternet Dünyasında 1 saniyede neler oldu.

1.163 Instagram fotoğrafı yüklendi, 10.027 Tweet gönderildi, 102.660 Google araması yapıldı, 3.151.147 E-posta gönderildi, 95.819 YouTube videosu görüntülendi.

Sosyal Medya gücünü kullanın. Elbette profesyoneller gibi tasarım yapamıyor olabilirsiniz. Web siteniz yanında mutlaka Instagram, Facebook, Youtube hesaplarınızın olması ve içeriklerinin olması elinizi güçlendirecektir. Web siteniz için teklif alırken bu desteği istemeyi unutmayın.
Sosyal Medya ortamlarınızda paylaşımlar tasarlamak için kullanabileceğiniz birkaç linki paylaşıyoruz.
canva.com
desygner.com
adobe.com/express
wordswag.co

Hizmet bölgelerimiz;

web sitesi hosting domain alan adı Dusseldorf
bölgesi ziyaretçilerimiz, Web Atölyesi'nin mutlu müşterileri arasına katılmak için +90(532) 200 9852 veya info@webatolyesi.com.tr ile bize ulaşın, ihtiyacınıza uygun Kurumsal web sitesi, E-ticaret, E-tahsilat veya Crm çözümünü size sunalım

Bize Yazın

Merkez Ofis

Ziya Gökalp, Mall of İstanbul The Office Plaza, Kat 17 34490 Başakşehir/İstanbul